Beiträge von Dirr-T

    Wäre cool wenn bald mal ein Guide für den entsteht... Ich weiss bei dem manchmal echt nicht weiter, da er nur den Soul Steal als Wakeup hat... schwierig manchmal aus einem Punchgewitter rauszukommen...

    Ganz wichtiger Anhang:


    ihr müsst euch auf wüste Beschimpfungen gefasst machen, denn der b + 3 , 1 , 2 Combostring wird immer wieder als "Spam" deklariert
    das ist der Hammer!


    Das weiss ich zu gut... Die Leute beschimpfen mit Spam... Ich spiele den sehr gerne und würde sagen, ich beherrsche den Recht gut...


    Ich muss aber auch zu deinen COMBOS...


    Bread and Butter Combos


    b + 3 , 1 , 2 >> b + 3 , 1 , 2 >> b + 3 , 1 , 2 >> b + 3 , 1 , 2 - öffnet stehenden Block
    da der Frontdash nicht gebuffert wird muss er am Ende des 3er Strings eingegeben werden
    2 ,1 , 3 >> 2 ,1 , 3 >> 2 ,1 , 3 >> 2 ,1 , 3 öffnet ab den 3ten Hit geduckten Block
    können beide mit dem Low Fireball am Ende erweitert werden



    ... sagen, dass sie schon etwas Noobstyle sind...




    MEINER MEINUNG NACH SIND DIE BESSER....


    b + 3 , 1 , 2 >> b + 3 , 1 , 2 >> f + 2, 1, bicyle kick (oder Flying Kick oder Low Force Ball) sind mir ein bisschen stylischer und vor so einem habe ich mehr Angst als einer der die ausführt, die du gepostet hast... sind natürlich auch schwieriger...


    oder


    2 ,1 , 3 >> 1 , 2, b + 1, >> f + 2 ,1, bicyle kick (oder Flying Kick oder Low Force Ball) sind auch besser anzusehen...




    Wenn ich im Corner bin und die 4x den b + 3 , 1 , 2 machen... dann ist klar, dass es als Spam bezeichnet wird... Es gibt aber auch ganz schlaue Spieler die die b + 3 , 1 , 2 einfach in die Luft machen und so über den ganzen Bildschirm klicken... ob der Gegner nun dran steht, gerade was macht... interessiert die nicht... und sogar noch eventuell mit Glück beim letzten Schlag nen Hit landen... So ist klar, dass für viele der Anschein als Spam bezeichnet wird...


    Um diese Combo auszuführen muss natürlich ein Hit erfolgen und ob ein Cyrax den ersten Hit mit einer Bomb, ein Sub Zero mit seinem Iceblast, oder ein Scorpion mit seinem Speer... man muss den Gegner erstmal treffen um diese Combo auszuführen...

    Reptile ist auch einer meiner Lieblingscharaktere und Online beherrsche ich ihn mittlerweile besser als meinen Lieblingschar Sub Zero!


    Als kleiner Tip, wenn man invisible ist gibt es ja auch einen damage boost? Auch wenn nicht viel... ich beende ab und zu die Combos mit 3,2,1 mit invisible da ja nicht immer Zeit bleibt safe einen Invisble auszuführen und loszulegen... Nach 3,2,1 liegt ja der Gegner am Boden und man kann sofort mit einem Dash wieder an den Gegner ran und angreifen oder einen SFB ablassen... Aber ansonsten ein echt guter Guide...

    Noobcharakter war auch klar, da alle den Spin nutzen... Aber seit gestern PS3 Patch 1.05 gehört Kung Lao mittlerweile zu den Chars, die für Noobs nicht mehr geeignet sind... nach einem Spin wird der Gegner nicht mehr weg gestoßen...


    Kung Lao
    • Removed the pushback on Kunglao's spin when blocked.
    • Ground Hat now leaves both players at neutral when hit close and leaves Kung Lao at a disadvantage when blocked up close.
    Kung Lao's overhead hat attack is slightly safer when blocked.


    Und ich danke Gott einfach nur dafür... Diese Spamer sind zwar leicht zu durchschauen aber Kung hatte einfach zu viele Vorteile gehabt und hatte kaum Schwachpunkte... Gestern habe ich zu viele verzweifelte Kung Spieler gesehen, die mit dem neuen Patch nicht mehr klarkommen... Es gibt auch zu viele KUNG-ONLY Noobs... Sobald man überhaupt mal sieht, dass sie einen anderen Char genommen hatten... wusste man erst, wie schlecht sie wirklich waren...

    Mein Lieblingschar....


    Hier eine Eränzung...


    Der Puddle ist sicherlich nicht nutzlos... wenn ihr einen Gegner aus der Luft mit 2,2,iceblast trefft, dann jagt mal einen Ex Puddle...


    Oder wenn ihr den Gegner in der Luft mit b+1, 2 sobald der gegner auf den boden fällt und nicht beim Aufstehen gleich auf Jump ist, sondern blockt... dann habt ihr ihn sogar mit einem normalen Puddle...


    Und die EX Moves sind sehr nützlich,... für einen Breaker aufbewahren OK oder für einen X-Ray OK,... aber ich würde keine Combos gefolgt mit einem X-Ray durchführen, weil das einfach zu wenig Output hat... Ein Ex Slide hat seit gestern sogar einen Armor... Das heisst wenn ihr jetzt auf Distanz Gegner habt, die euch befeuern... Ex-Slide!


    Und ich im Gegenteil finde es sehr angenehm mit Sub gegen Kenshi zu spielen... Seine Specials sind sehr leicht zu punishen... Aber das ist auch glaube ich alles Übungssache und was für einen Gegner man hat... Aber ansonsten sehr schön geworden, der Beitrag.

    • Fixed a couple of crash scenarios.
    • DLC billboards should now behave correctly on Xbox
    • You should no longer see online desyncs on Xbox that are related to alternate costumes or classic costume DLC packs.
    • MOTD handling and displaying code was tweaked.
    • Fixed a bug that could have resulted in tweakvars getting corrupted.
    • Fixed a crash in player select if you tried to exit out while the dlc box was open.
    • With the exception of Human Cyrax and Human Sektor, everyone’s alternate costumes should behave the same as their primary costumes and have the exact same move properties.
    • You can now block after a dash forward is completed if it was cancelled into from a special move. You canceling out of a dash into another dash was normalized for most of the characters. Dash Block canceling remains the same.
    • Wakeup attacks should have better invulnerability on them if done in the first 4 frames of the wakeup window. (this was added as a hotfix tweakable value)
    • You no longer get a completely free throw attempt after someone blocks your jump punch. The opponent has less block hit frames but chained combos from a jump punch will remain the same.
    • There were several reactions that could freeze players just before they landed from attacks and reactions such as Kano’s Airball and Cyrax’s Net air reaction.
    • Made many minor hitbox adjustments.
    • Tweaked the negative edge window.
    • Several low attacks were being parried incorrectly.
    Nightwolf and Kenshi can no longer still absorb a projectile if they get hit out of their enhanced reflects before the recovery frames start.


    Baraka
    Baraka's Blade Spin move starts up faster and is safer when blocked.
    Baraka's Enhanced Blade Charge (Blade Rush) attack goes farther now.
    Baraka’s Chop Chop no longer auto corrects mid-move.


    Cyber Subzero
    • Cyber Subzero can no longer handcuff certain characters by catching a wakeup attack with his enhanced Ice Parry.


    Cyrax
    Cyrax's Buzzsaw is an overhead block and safer when blocked
    Cyrax's Bombs will no longer pop someone up who is in a 2nd Net reaction or in a Buzzsaw reaction.
    Cyrax's mk3 costume should behave the same as the primary costume now.


    Ermac
    Ermac can no longer leave an invisible fireball collision around.
    • Fixed damage scaling a few of his reactions.


    Jade
    • All of Jade's Enhanced Boomerangs (Reboomerang) will now return when the first hit is blocked.
    Jade’s Staff Grab is slightly safer when blocked.
    Jade’s U3 attack (Pole Vault) can be ducked.
    Jade’s 4,F3 kick (Polecat) is safer when blocked.


    Jax
    • The armor on Jax's Enhanced Dash Punch (Dash Fist) and X-Ray (Briggs Bash) now starts instantly.
    • Added armor to the startup of Jax's Enhanced Elbow (Elite Smash).
    Jax's projectiles (Energy Wave) recover a tiny bit faster.
    Jax’s towards 3 attack (Big Leg) is now an overhead.
    Jax can no longer frame trap someone with his Gotcha Grab.


    Johnny Cage
    Johnny Cage's F3,2 (Take Two) no longer true combos into 2in1’d special moves
    Johnny Cage's Nut Punch does slightly less damage.


    Kabal
    Kabal can no longer leave an invisible fireball collision around.
    • Removed a couple unavoidable block traps with Kabal. (with F2 and 4)


    Kano
    • If you don’t charge and hold the Enhanced Kano Ball it will now keep its armor.
    Kano’s Knife Toss recovers slightly faster.


    Kitana
    Kitana's Fan reactions on an airborne opponent damage scale correctly now.
    Kitana's X-Ray (Fan-Tastic) can no longer be reflected.


    Kung Lao
    • Removed the pushback on Kunglao's spin when blocked.
    • Ground Hat now leaves both players at neutral when hit close and leaves Kung Lao at a disadvantage when blocked up close.
    Kung Lao's overhead hat attack is slightly safer when blocked.


    Liu Kang
    • Lui Kang's Parry now can correctly give a first hit bonus!


    Nightwolf
    Nightwolf's reflect should work better as a wakeup attack.


    Noob
    • Noob's Teleport Slam should connect better with some opponents.
    • Noob should no longer be hit on the ground after he is up in the air for his teleport.
    • Noob’s Shadow Charge hits overhead.


    Quan Chi
    • Fixed an isse where Quan Chi's Skull Projectile (Skull Ball) could sometimes become invisible.
    • Added some armor to the Quan Chi’s Enhanced Sky Drop (Sky Stomp).


    Raiden
    Raiden can no longer unavoidably frame trap someone with his Vicinity Blast.
    Raiden has 2 additional recovery frames on his normal Teleport.
    Raiden can’t be hit during his Enhanced Teleport (Sparkport).


    Reptile
    Reptile whiffed Elbow Dash now builds slightly less meter.
    Reptile is held slightly longer after knocking someone down with the Elbow Dash.
    • A blocked Reptile Elbow Dash no longer pushes back.
    Reptile's Enhanced Slide (Slime Trail) now has armor on it.
    Reptile can no longer leave an invisible Forceball collision around.


    Scorpion
    Scorpion's Leg Takedown is safer when blocked.
    Scorpion's Enhanced Leg Takedown (Takeout) now has armor on it.


    Sektor
    Sektor can now 2in1 into the front and behind Up Missiles
    Sektor's mk3 outfit should behave the same as the primary costume
    Sektor's backjets will no longer get stuck firing, wasting precious fuel. (Yay!)
    Sektor’s X-Ray (Massive Missile) can no longer be reflected.


    Shang Tsung
    • The armor on Shang’s Enhanced Soul Steal now starts instantly
    Shang Tsung’s Enhanced Soul Steal (Soul Capture) activates faster.


    Sheeva
    Sheeva's Fireball is a mid block now and the Enhanced Fireball (Fire Blast) is an overhead.
    Sheeva's Ground Pound can correctly give a first hit bonus!
    Sheeva's Enhanced Jump Stomp (Jump Crush) now has armor on it.
    Sheeva's Air Grab has better anti-air collision on it.


    Sindel
    Sindel can no longer leave behind an invisible fireball collision around.
    Sindel’s B1 attack is a low block.
    Sindel's Enhanced Scream is slightly faster now.
    Sindel’s Scream (Yell) can no longer be parried.


    Smoke
    • It’s no longer possible to handcuff opponents with Smoke’s Vibration (Shake) Parry.


    Sonya
    • The armor on Sonya's cartwheel (Krazy Legs) lasts until the first collision and Archkick's (Arc Wave) armor lasts until her arch is almost over.
    Sonya's 1,1,4 (Fierce Assault) no longer true combos into 2in1’d special moves from it.
    Sonya's 3,1,4 (Beat Up) no longer true combos into 2in1’d special moves from it.


    Stryker
    Stryker's Enhanced Baton (Baton Bash) Sweep’s 2nd hit is an overhead and is safer when blocked.
    Stryker's Grenades recover slightly faster.
    Stryker's Baton Roll starts up faster and the enhanced version has armor on it for a longer time.
    Stryker's Grenade Toss and Baton Sweep do slightly more damage.
    Stryker’s B1,2,2 (Beatdown) combo is safer when blocked.


    Sub Zero
    • Fixed some of the Ground Freeze reaction properties which were causing some other gameplay issues.
    • Sub Zero's Enhanced Slide (Power Slide) now has armor.
    • The opponent is frozen for 10 additional frames to allow him to at least get a slide in for some trade cases were he could get nothing before.


    Freddy Krueger
    Freddy’s Nightmare Stance can’t be repeated instantly anymore.
    • Fixed a bug where Freddy could get stuck being immune to projectiles.
    Freddy forward and backward Teleports (Hell Shift) build slightly less meter.
    • Some of Freddy reactions were not damage scaling correctly.
    • Tweaked the recovery on some of Freddy specials.


    Kenshi
    Kenshi’s X-Ray (Soul Blade) can no longer be reflected.
    Kenshi is freed up sooner now when he absorbs a projectile with his (Blade Absorb)
    Kenshi’s F2,2,B1 (Absentminded) reaction no longer lets opponents be hit just as they hit the ground.


    Skarlet
    Skarlet has an additional 10 frames before she can cancel out of her normal dagger toss.
    Skarlet can no longer 2in1 cancel out of her Slide attack from her Red Dash.
    Skarlet’s back throw now does normal damage.
    Skarlet can do her U3 (Lifting Leg) attack from a dash now.





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    Ich sage nur... R.I.P. Kung Lao.... nur noch die wahren Kung Kämpfer überleben und nicht die, die spamen und infinites nutzen... :)